ISTORIA COMPANIEI
Începuturi
PRACTIC are o istorie lungă și bogată. A fost fondată în anul 1962 ca organizație comercială locală de stat. A deținut și administrat magazine cu profil alimentar în Sectorul 6 din București, comercializând o varietate de produse, cum ar fi: panificație, lactate, carne și produse din carne. De-a lungul anilor, compania și-a schimbat denumirea și s-a reorganizat. Începând cu anul 1979, prin Decizia nr. 1515 a Consiliului Popular al Municipiului București, a devenit unitatea centrală comercială alimentară din Sectorul 6, denumită “Întreprinderea Comercială Locală Alimentară 6.”
Societatea a fost privatizată la data de 9 noiembrie 1990, după revoluție, când a fost transformata in societate pe acțiuni, prin Legea nr. 15/1990, Decizia nr. 1071 a Primăriei Municipiului București – și redenumită PRACTIC, prin preluarea activului și pasivului de la fosta unitate economică de stat ICL Alimentară Sector 6. Practic SA a fost înregistrată la Oficiul Registrului Comerțului București sub nr. J40 /611/1991, cu codul de identificare fiscală RO2774512.
În anii 1990, PRACTIC a continuat activitatea de operare a unităților de alimentație publică de proximitate – vechile alimentare – și a început activitatea de închiriere a unora dintre acestea. Dinamica activității comerciale tradiționale a fost evident descrescătoare, având în vedere că dezvoltarea comerțului modern a condus, în primă fază, la scăderea activității vechilor structuri comerciale, forțând compania să se adapteze noilor cerințe cu succes. În noiembrie 1996, PRACTIC SA a devenit societate listată la bursă, pe piața RASDAQ, până în anul 2015, când s-a transferat pe piața AeRO.
Din anul 2002, obiectivul principal al PRACTIC a vizat o abordare imobiliară mai convențională, compania oferind spre închiriere portofoliul de spații unei varietăți de chiriași din toate industriile – inclusiv domeniul alimentar și nealimentar, respectiv bănci și farmacii.
PRACTIC s-a adaptat cu succes schimbărilor si tendințelor industriei, cum ar fi ascensiunea centrelor comerciale și a comerțului online, extinzându-și investițiile în locații care oferă un viitor potențial economic mai mare. Compania a adăugat noi proprietăți în portofoliul său, inclusiv terenuri, diversificându-și portofoliul comparativ cu ultimele două decenii.